dinsdag 13 maart 2012

School!?

Kennen jullie dit mooie meisje nog?
13 april 2008 om 21:07 uur geboren, 52 cm lang en 3455 gram:


Nou als je weet wie dat meisje is, wie is dit meisje dan:


Wie o wie heb ik vandaag achtergelaten op school. Nog een beetje verlegen. Zachtjes pratend in de klas. Maar achter op de fiets sterke verhalen en gelach. Trots als een pauw ging ze de school binnen, maar de klas in ging al minder fier.

Gisteravond mocht ze een sticker plakken op de kalender.
Mama, morgen ga ik naar school! Dan ben jij alleen thuis.
Maar dat geeft niet want Opa en Oma zijn er ook!
Wat een geruststelling.

Vanmorgen het zelfde getreuzel als altijd. Maar elke keer als ik de school noemde lichtten haar ogen op. Maar, zoals al eerder gezegd, het getreuzel was er niet minder om. Dus dan maar wat extra tijd genomen.

In de klas had juf Gerrie al een mooie puzzel klaar gelegd. Ze moest de plaatjes van diertjes op volgorde leggen. Eerst stond er alleen het hoofdje, dan het buikje erbij, de pootjes en het staartje maakte het compleet. Ze zal het best wel snappen maar afleiding alom natuurlijk.
Toen hij helemaal af was wilde ze hem nog wel een keer maken. Maar dan gaat Mama nu wel naar huis. Dat was goed. En als je moet plassen? Dan vraag ik het aan de juf, en een diepe zucht er achteraan.

Volgens mij komt het wel goed met dat meisje op school.
Hannah heet ze trouwens. Is dat écht míjn dochter?

Geen opmerkingen: