vrijdag 13 juli 2012

Weer vrijdag de 13e!

Vandaag is het wéér vrijdag de 13e. Maar nu al weer 3 maanden verder.
(ik heb een beetje gesmokkeld en dit bericht op deze datum laten plaatsen maar ik was veeeeel te laat!)
Aangezien Hannah nu 4 jaar is heb ik besloten om berichten elke 3 maanden te plaatsen, dus dat is 4 keer per jaar, op de bijzondere updates na natuurlijk.


Hier een foto van hoe het er zondag uitziet. En eigenlijk elke dag wel. Hannah wacht geduldig tot ik haar haar gedaan heb. Dit keer voor een fotoshoot voor familiefoto's van ons drietjes. Alleen het weer wilde niet meewerken!


Zoals in de tussentijdse update al gezegd is, Hannah gaat naar school!
Dit is de eerste échte dag naar school. Meteen een lange dag en moe dat ze was!
Trots dat ze haar nieuwe schooltas mocht laten zien, en ze zal in de kring ook wel verteld hebben aan de juf dat ze jarig is geweest. Dénk ik dan, want veel komt er niet uit. Weet ik nog niet hoor ik heel vaak en ik ben zo benieuwd wat je dan doet he, met dat spelletje ;)

Ook in april jarig waren natuurlijk Timo die 9 jaar werd en papa die 30 jaar werd! Daar hebben we ook lekker voor gefeest natuurlijk, want zo hoort dat!

30 april koninginnedag, vrij van school dus lekker haar haren opgetut. Op een schooldag doen we dat niet zo, dat gaat toch snel pluizen en loshangen. Maar nu was ze helemaal de dame!


De koeien mochten voor het eerst weer in de wei. Helemaal happy, die koeien. De jeugd ook dat ze dat mee mochten maken uiteraard. Het zonnetje schijnt hier al aardig, en nog even en dan lopen ze alleen in overalls rond. Dan is het weer helemaal het boerse volkje wat thuishoort op ons erf! De jeugd dan, de koeien zijn van Hiltinus.


Af en toe moet Hannah wel laten weten welke genen er overheersen. Op dit moment de genen van mama, want papa houd niet van kluiven. Maar de kip was lekker!


Het was Engelandweek op school. De hele week werkjes gedaan die over Engeland gaan of ermee te maken hebben. Deze dag mochten ze 's-morgens in tenue (zwart/wit) het volkslied zingen. Later die week ook nog een heuse high-tea gehad!


We zeggen altijd dat we niet op vakantie gaan maar op vakantie wonen. En wat is er nu lekkerder dan op je vrije dag in je pyjama in het zonnetje even goed wakker worden. Lekker keuvelen over wat je ziet en geen drukte maken?



Hannah is nog steeds een meisje met vele gezichten. Ze is nog steeds een blijhoofd, denker, gekke bekken trekker en het zonnetje in huis! De veren zijn trouwens van de kippen van Oma. En die mochten niet weggegooid. Net zoals een heleboel andere dingen. Het begon met een zakje van snoepjes. Daar stond een beertje op. Het moest weggegooid, maar ze probeerde het toch stiekem nog uit de prullenbak te redden. En zo ging het van kwaad tot erger:
Ze zat achterop de fiets van school naar huis, thuis aangekomen kan ze zelf altijd van de fiets afklimmen maar die dag niet. Nee ik hem mijn handen vol met mijn pulkjes, die wil ik bewaren!
Toen ik haar vertelde dat dát niet ging gebeuren antwoordde ze heel droog: dan laat ik ze maar gewoon in mijn neus zitten, hoef ik ze ook niet weg te gooien!
En zo is het maar net, misschien stopt ze dan ook met in haar neus peuteren?


Ondanks dat ze nu met Sem naar school gaat, trekt ze steeds meer met Matthias op. Het is een meid die wil moederen, en dat laat Sem gewoon niet meer toe. Die is nu meer van de streken uithalen die zijn grote broers voordoen. En Hannah doet gerust mee hoor, maar vaak genoeg zie ik haar moederen over dr jongste neef terwijl de grootste drie samen vaderen over elkaar.


Niemand had gezegd dat de trampoline alleen voor de kinderen was. Mama's kunnen ook goed springen, en samen is de lol nog groter. Hannah is al een echte kei aan het worden. Laatst deed Matthias haar voor hoe je een koprol moet doen en dat kan Hannah dan niet over dr kant laten gaan, die moet het dan wel even na doen... En nu kan ze het ook!

Hannah is heel erg veranderd sinds ze naar school gaat. Haar manier van spreken en vertellen is veranderd. Nu verteld ze alsof ze een heel sterk verhaal zit op te hangen en waag het niet haar serieus te nemen. Dit gaat dan ook gepaard met grote ogen en hard knikken. Écht waar hoor!

Ze krijgt allerlei verhalen mee van school van de andere kinderen. Zo was van Berjan een opa overleden en die was dus een dag niet op school vanwege de begrafenis. Hele verhalen kwamen er over de tafel van de kinderen over hun opa's en oma's en over dood gaan. Hannah heeft wekenlang gepraat over dood gaan en dat ze dan niet naar de begrafenis wil en hoe dat dan moet en wanneer je dan dood gaat. Ik heb haar veel antwoorden gegeven en af en toe komt het nog naar boven maar het is al weer een beetje afgezakt.

Ik weet niet of haar liefde voor Berjan de zomer overleeft, maar ze zucht nog steeds als je vraagt of ze hem nog gezien heeft op school. Negen van de tien keer zit ze naast hem en hij regelt wel dat ze haar werkje ook doet. Nee Hannah, dat moet zo en dan doet ie et ff voor. Vaak zitten ze dus naast elkaar in de kring en als ik dan nog even naast haar zit, zit ik op zijn stoel... zodat hij dus op zoek is naar zijn verstopte stoel.... Ik ben benieuwd of die liefde overwaait...

Zo waren er weer 3 maanden voorbij. Benieuwd naar de volgende drie? Ik hoop op 13 oktober wéér een update te plaatsen!

Geen opmerkingen: